Vorm en stijl, 2

Ook de abstracte kunst heb ik vroeger op alle manieren beoefend, en dat in allerlei technieken. Tegenwoordig vind ik dat numerieke middelen alle mogenlijkheden bieden om creatief te werken, maar ik herhaal: ik vind deze kunststijl te decoratief en van minder belang. Ik geef hieronder nog enkele voorbeelden van abstract werk, na hetgeen jullie gezien hebben op het einde van het artikel “Altaarstuk van de Sint-Markuskerk in Ukkel, 2”.

abstraits-et-dessins 006b
Abstract blauw 006, © Eric Itschert
abstraits-et-dessins 001
Abstract rood 081, © Eric Itschert
abstraits-et-dessins 003b
Abstract groen 003 , © Eric Itschert
Abstract geel 101, © Eric Itschert

Gepubliceerd door Peter Allen

Peter Allen organizes events and ephemeral exhibitions in and outside the gallery. Peter is passionate about contemporary art. His choice of artists is always motivated by their quality and originality. Peter Allen organise des événements et des expositions éphémères en et hors galerie. Peter est passionné par l’art contemporain. Son choix d’artistes est toujours motivé par leur qualité et leur originalité. Peter Allen organiseert evenementen en kortstondige tentoonstellingen binnen en buiten de galerie. Peter is gepassioneerd door hedendaagse kunst. Zijn kunstenaarskeuze is altijd ingegeven door hun kwaliteit en originaliteit.

6 gedachten over “Vorm en stijl, 2

  1. Is op zich niets mis mee.
    Het vraagt materiaalkennis, techniek en ambachtelijk inzicht.
    Altijd mijn hoed af.
    Deze technieken toepassen in “idee, plastisch” gaat voor mij een stapje verder.
    Hiervoor neem ik tweemaal mijn hoed af.
    groetjes
    ludo

    Like

  2. In dat rode en dat groene zie ik iets.
    Ik weet niet dat wat ik zie juist is, maar in de twee anderen zie ik niets.

    Ik zeg het niet vlug, maar ik vind die twee andere ook niet mooi.
    Misschien omdat ik er niets in zie, k’weet het niet, t’is mijn ding niet echt denk ik.

    Liefs

    Like

  3. Oordelen kan ik niet want ik geloof in de bijzondere vaardigheid om tot zulk werk te komen, maar het werk in voorgaand log kan mij honderd maal meer bekoren.

    Like

  4. Tantie houd van heel veel soorten kunst.Ook van moderne.Al zie ik kunstwerken die het dichtst bij de natuur staan het liefst. Het eeste blauwe lijkt me op kolkend water in de nacht of water met inkt vermengd. Het tweede rode is volgens mij een mooie,goudkleurige satijnen doek die zich in roodgekleurd water in plooien zweeft.Het derde groene lijkt precies groen water waarop gekleurde olieverfdruppels zich vermengen.Het oranje daar ben ik niet zo’n favorietje voor.Mischien had je er nog een zwart cirkeltje bij kunnen voegen,dan had het % (procent)uitgebeeld en zo een uitleg over het trapsgewijs afzwakken van donker oranje naar wit.Ik vind deze vier kunstwerken mits op een groot canvas heel mooi staan(hangen)in een grote loft bij moderne meubels en grote planten.
    Groetje van Tantie Monie*

    Like

Reacties zijn gesloten.

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag